North Command

En blogg om friluftsliv, utrustning och små projekt som knyter detta an.

En dag seg som kola

Kategori: Träning

Det känns som om allt har gått segt idag. Särskillt jobbet, arbetsdagen tog aldrig slut. 
Jag längtar redan tillbaka ut i skogen, bland granar, kottar, gläntor och diverse bävrar. Det är svårt att inte må bra när man är ute i skogen, särskillt om det är i goda vänners lag. Få upplevelser slår det!
 
Får väll försöka att pallra mig upp ur soffan och göra något vettigt, har ju trotts allt lovat mig själv att hålla igång minst 20min/dag. Känner för armhävningar. Blir kanske lite pullups/chinns också. Mage, jag hatar att träna mage, det finns inget tråkigare att träna, även om det ger bra resultat i slutändan.
 
Funderar på att anmäla mig till Toughest i Malmö nästa år (ja, jag vet att det precis gått). Det verkar som en riktigt rolig utmaning, man slipper ialla fall strömstötar som man får i Tough Viking. Jag hatar stötar i alla former, det känns som om kroppen hoppar till och man förlorar fokus på allt.
 
Nåväl, det är ett kommande projekt. Jag får ta och göra mina armhävningar. Annars kommer man ingen stans i världen!
 
Kommentera inlägget här: